اموزش تكنيك هاي خياطي به روش خانم عمراني اموزش تكنيك هاي خياطي به روش خانم عمراني .

اموزش تكنيك هاي خياطي به روش خانم عمراني

پيراهن بالاتنه كوتاه مناسب دوران بارداري

پيراهن بالاتنه كوتاه مناسب دوران بارداري
از الگوي بالاتنه استفاده كرده روي الگوي جلو از خط كارور طرف حلقه به وسط جلو بين سينه و كارور به صورت هلال وصل مي‌كنيم (شكل يك). اگر بخواهيم برش جلو سينه بزرگ‌تر باشد مي‌توانيم از طرف حلقه خط كارور به وسط جلو خط سينه هلال وصل كنيم. اين برش را جدا كرده به برش بالا براي (روي هم گرد) يا جاي دگمه ۶ سانتيمتر اضافه كرده (شكل ۲) در طرف راست كل اين ۶ سانتيمتر به پشت برمي‌گردد و طرف چپ ۳ سانتيمتر به پشت برگشته و ۳ سانتيمتر آن براي جاي دكمه اضافه باقي مي‌ماند بعد در برش پائين از وسط خط هلال مستقيم به پايين كشيده و اين خط را برش زده تا به ميزان گشادي دلخواه اوزمان دهيم شكل ۳٫ براي اوزمان اول برش وسط جلو را گذاشته و حدوداً ۱۰ تا ۱۵ سانتيمتر اوزمان داده يا فاصله گذاشته و برش پهلو را بعد از اوزمان مي‌گذاريم كه خط هلال با فضاي اضافه شده حالت هلال خود را حفظ كند (شكل ۳). با اين كار برش پهلو از پائين لباس يك مقدار بالا قرار مي‌گيرد. ۴ سانتيمتر از خط پهلو اضافه كرده به زير حلقه وصل مي‌كنيم و خط پائين را به صورت شكل آرايش مي‌دهيم (شكل ۳). براي قسمت پشت از پايين لباس ۴ سانتيمتر به پهلو اوزمان داده و به زير حلقه وصل مي‌كنيم (شكل ۴).


مقدار پارچه مورد نياز دو قد لباس با عرض ۱۵۰ مي‌باشد.

 

آموزش خياطي خانم عمرانيآموزش خياطي خانم عمراني در سيماي خانوادهآموزش خياطي خانم عمراني در برنامه خانواده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۱:۳۳ توسط:سيمايي موضوع:

آموزش خياطي

شنل عروس (در دو سايز كوچك و بزرگ) توسط خانم سيما عمراني
ميزان پارچه: ۲ متر با عرض ۱۵۰يا۱۴۰ سايز كوچك، ۳ متر با عرض۱۵۰ سايز بزرگ
الگو و برش: اين شنل را مي‌توان براي لباس‌هاي مجلسي، نامزدي و يا عروس استفاده كرد. همچنين اين شنل با پارچه‌هاي پشمي و بوكله، براي محافظت از سرما روي مانتو مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
پارچه را از قد تا مي‌كنيم تا عرض پارچه روي دولاي بسته قرار بگيرد، از لبه تركي cm2 وارد شده و يك خط مي‌كشيم تا در هنگام برش، اين خط را قيچي بزنيم. از تقاطع خط كشيده شده و دولاي بسته پارچه، cm25 به داخل پارچه آمده و بصورت هلال علامتگذاري مي‌كنيم تا خط يقه شنل بدست آيد. مجدداً از همين زاويه، cm100 داخل پارچه شده و بصورت هلال علامت مي‌زنيم و خط پايين شنل حالت گرد داشته باشد، از زاويه پايين شنل، cm25 بالا رفته، از همين زاويه، cm25 روي خط هلال وارد شده و گرد بهم وصل كرده و برش ميزنيم. براي خط يقه شنل، cm1 زاپاس گذاشته و هلال بالا و پايين را قيچي مي‌زنيم.شما براي تكميل اين اموزش مي توانيد از مجموعه خياطي سيما عمراني نيز استفاده نماييد.


حال براي كلاه شنل، روي دولاي بسته cm30 مشخص كرده و يك مستطيل به طول cm50 و به عرض cm30 روي دولاي بسته رسم مي‌كنيم. از زاويه سمت چپ بالا، cm9 وارد شده، از همين زاويه cm9 پايين آمده و هلال بهم وصل مي‌كنيم. همچنين از زاويه سمت راست پايين cm7 بالا رفته و هلال به زاويه سمت چپ پايين وصل مي‌كنيم. (خط هلال را طوري مي‌كشيم كه cm5-4 ابتدا و انتهاي اين خط، صاف كشيده شود).توصيه مي كنيم براي اينكه در اين مورد بتوانيد بيشتر و حرفه اي تر عمل نماييد حتما از به مجموعه خياطي خانم عمراني مراجعه نماييد.
دوخت: ابتدا خط وسط پشت كلاه را مي‌دوزيم. سپس وسط خط يقه شنل را پيدا كرده و وسط پشت كلاه را روي اين قسمت قرار داده و cm4-3 آن را مي‌دوزيم. جلوي خط يقه را به جلوي كلاه وصل كرده و cm4-3 مي‌دوزيم. حال ميزان اضافي شنل بين اين دو دوخت را بطرف پشت پيلي مي‌دهيم تا يقه شنل به اندازه كلاه شود و كلاه را به آن مي‌دوزيم. اين پيلي‌ها سبب مي شود كه شنل روي سرشانه حالت آزادتري داشته باشد. جلوي شنل را يا سر دوز كرده و يا cm1 تو مي‌گذاريم و يا از انواع نوارهاي نزئيني، نوار خز، نوار پرو… استفاده كرده و آن را به لبه‌هاي شنل بست مي‌زنيم. در آخر، دو عدد بند را آماده كرده و آن را به پايين كلاه مي‌دوزيم تا شنل پوشيدگي بيشتري داشته باشد.
نكته: اگر بخواهيم اين شنل را با سايز بزرگ برش بزنيم، به روش گفته شده فقط با اندازه‌هاي شكل(۲) برش مي‌زنيم.شما علاقه مندان به آموزش خياطي مي توانيد در سايت ما از آخرين و جديدترين كارهاي خانم سيما عمراني بازديد نماييد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ فروردين ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۳۸:۳۲ توسط:سيمايي موضوع: